Odpowiedzi

2010-03-09T16:47:07+01:00
Ma dwie czwórki, czyli ma 10 piątek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:50:56+01:00
X-liczba ocen 5
(12-x) liczba ocen 4

(5x+(12-x)*4)÷12=4,75
(5x+48-4x)÷12=4,75
(x+48)÷12=4,75
x+48=12*4,75
x+48=57
x=57-48
x=9

12-x=12-9=3
6 4 6
  • ZuZX
  • Rozwiązujący
2010-03-09T16:58:49+01:00
Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen , same czwórki i piątki .Średnia jej ocen wynosi 4,75.Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie ?

Dane:
ocen - > 12
piatki - 5x 9 piątek
czwórki - 4y 3 czwórki

_
(5x+4y):12 = 4,75 / *12
x+y=12
_
5x + 4y = 57
y = 12-x
_
5x + 4(12-x) = 57
y = 12 - x
_
5x + 48 - 4x = 57
y = 12 - x
_
x = 57 - 48
y = 12 -x
_
x = 9
y = 3
_

Odp: Zuzanna ma na świadectwi 9 piątek i 3 czwórki.
1 5 1