Odpowiedzi

2010-03-09T16:52:50+01:00
Ciało spadło swobodnie z wysokości 20 cm. Jaką prędkość
miało to ciało w momencie uderzenia o powierzchnię Ziemi? opór powietrza zaniedbujemy, g≈10m/s²

V=g*t

S=g*t^2 wyliczamy t
t^2=S/g => t=√S/g => t=√0,02/10=√0,002≈0,045

V=10*0,045=0,45 [m/s]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T16:59:42+01:00
S=20cm=0,2 m
s=gt²/2
t²=2s/g
t=√2s/g <---całość pod pierwiastkiem
t=√2*0,2/10=√0,04=0,2 s

V=g*t=10*0,2=2 m/s