1.Jak należy zachowywac się w operze i teatrze?
2.Co to jest opera?
3.Jak nazywają się partie wokalne w operze?
4.Co to jest uwertura?
5.Treść libretta?


Proszę napisać mało ale żeby było dużo informacji i proszę pisac np. 1. ......... i tam dalej te informacje jestem wdzięczna za odpowiedzi :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:00:44+01:00
1. Przede wszystkim powinno sie być cicho. Nie jeść podczas spektaklu, nie używać telefonu komórkowego.
2.Opera-budynek przeznaczony do wystawiania w nim scenicznych widowisk operowych.
3.
-partie wokalne:
-solowe
-zespołowe
-chóralne
4.Uwertura-wstęp do opery
5. tekst stanowiący podstawę dzieł sceniczno-muzycznych, takich jak opera, operetka, kantata, musical czy balet.
Mam nadzieję, że pomogłam :D
4 2 4
2010-03-09T18:03:38+01:00
1. W teatrze bądź operze przede wszystkim należy zachowywać się cicho. Nie należy się wiercić, rozmawiać z sąsiadami a już na pewno nie wolno jeść i pić w czasie spektaklu. Należy siedzieć spokojnie, obserwować grę aktorów i nie zaczepiać innych.
2. Jest to dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w której muzyka współdziała z akcją dramatyczną.
3. Są trzy partie wokalne w operze:
- solowe (recytatywy, arie)
- zespołowe (ansamble)
- chóralne.
4. Jest to grany przez orkiestrę wstęp do opery, operetki i/lub innego dzieła muzyczno-scenicznego.
5. Pełni funkcję scenariusza. Zawiera treści monologów, dialogów jak i partii wokalnych.
1 5 1