W czasie pobytu Magdy w szkole rozpętała się burza. W pewnej odległości od szkoły uderzył piorun. Magda zobaczyła błysk i dopiero po 10 sekundach usłyszała charakterystyczny huk wywołany zaobserwowanym wyładowaniem atmosferycznym. Wiedząc, że fale dźwiękowe rozchodzą się w powietrzu z prędkością około 340 m/s, oblicz z dokładnością do 100 metrów, jak daleko od szkoły uderzył piorun.

NAPISZ WSZYSTKIE OBLICZENIA, PROSZĘ POMÓŻCIE MI !!!

2

Odpowiedzi

2010-03-09T16:59:16+01:00
340 m/s *10 s=3400 metrów
Odp: Piorun uderzył 3400 metrów od szkoły
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:00:50+01:00
340m/s*10s=3400 m
3400m=3km 400m
odp. piorun uderzył w odległości 3400m od szkoły