I jeszcze to zadanko ;*

Marek ma banknoty o nominałach 100zł i 10zł, razem 9 banknotów. Policzył, że gdyby banknotów stuzłotowych było tyle co dziesieciozłotowych, a dziesieciozłotowych tyle, co stuzłotowych, to w sumie miałby o 90 zł więcej. Ile pieniedzy ma Marek ?

2

Odpowiedzi

2009-10-22T19:24:59+02:00
100zł i 1o zł-9 banknotów
100-x 9-x
10-9 -x x


100razyx+10(9-x)+90=100(9-x)+10x
10x+9-x+9=90-10x+x
18x=72
x=4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T19:28:38+02:00
X - ilość banknotów 10-złotowych
y - ilość banknotów 100-złotowych

x+y = 9 =>tyle jest wszystkich banknotów
100 * y + 10 * x => Marek ma tyle złotych
100 * x + 10 * y => a tyle by miał

Układ równań:

x+y = 9
100 * y + 10 * x + 90 = 100 * x + 10 * y

y = 9-x
90 *y + 90 = 90 * x

y = 9 - x
y + 1 = x

y = 9 - x
9-x + 1 = x

y = 9-x
x = 5

y = 4
x = 5

Marek ma 5 banknotów 10 zł i 4 banknoty 100 zł, czyli Marek ma razem 450 zł.