1.W styczniu uszyto w zakładzie krawieckim 800 koszul . W lutym uszyto o 0,45 koszul mniej niż w styczniu . Ile koszul uszyto w tym zakładzie w lutym?

2.Do nowego przedszkola przyjęto 200 dzieci . Po pierwszym roku przybyło w przedszkolu 0,1 dzieci stanu poczatkowego, a po drugim przybyło 0,2 dzieci obecnych w pierwszym roku. Ile dzieci korzystało z przedszkola w trzecim roku?

3.Wojtek otrzymuje 50 zł kieszonkowego. Na kino przeznacza 0,7 tej kwoty, a 0,6 tego co mu zostaje, odkłada na wakacje. Ile pieniędzy ma Wojtek na inne wydatki?

2

Odpowiedzi

2010-03-09T17:02:06+01:00
1. 800* 0,45= 360
800-360= 440

2. 200*0,1= 20
200+20=220
220*0,2=44
220+44=264

3.
07*50=35
35*0,6= 21
35-21= 14
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T17:04:37+01:00
1. 45% *800 = 360
800-360=440
luty - 440 koszul
2. 200 dzieci - początek
0,1 (10%) * 200 = 20
200+20=220 - po pierwszym roku
0,2 (20%) * 220 = 44
220+44=264 - drugi rok
3. 0,7 * 50= 35
50-35=15
0,6*15=9
15-9=6
6 zł - pozostałe wydatki
1 5 1