W trójkącie ABC wysokość CD ma długość 8. Kąt ABC ma miarę 60 stopni,a kąt BAC ma 45 stopni.Oblicz obwód tego trójkąta.



to zadanie znajdziecie w podręczniku do matematyki ,,Matematyka z Plusem'' (niebieski).Na temacie Trójkąty o kątach 90,45,45 oraz 90,30,60(stopni) na stronie 144 zad.7

2

Odpowiedzi

  • ZuZX
  • Rozwiązujący
2010-03-09T17:11:24+01:00
AD = 8
AC = 8√2
DB = 4
BC = 4√3

8+4+8√2+4√3 = 12+8*1,43+4*1,73 = 12 + 11,44 + 6,92 = 30,36

Odp: obwód wynosi 30,36.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:11:27+01:00
|AC|=8√2
|CB|=16√3/3
|BD|=8√3/3
|AD|=8
ob=8√2+8+16√3/3+8√3/3=8√2+8+24√3/3=8√2+8+8√3