Odpowiedzi

2010-03-09T17:10:42+01:00
A)3x/4=2/5
4 razy 2 = 3x razy 5
8 = 15x
x = 8/15
b)1,6/4= x/1,6
4 razy x = 1,6 razy 1,6
4x = 2,56
x = 2,56/4 = 0,64
c) x-1/2=3/4
2 razy 3 = 4(x-1)
6 = 4x - 4
4x = 6 + 4
4x = 10
x = 10/4 = 2,5
d) 8/5= 7/x+25
5 razy 7 = 8(x + 25)
35 = 8x + 200
8x = - 200 + 35 = - 165
x = - 165/8 = - 20,625
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:11:22+01:00
A) 5*3x = 2*4
15x = 8
x = 1,875
b) 1,6*1,6 = 4x
4x = 2,56
x= 0,64
c) 4(x-1) = 3*2
4x-4 = 6
4x = 10
x = 2,5
d)8(x+2) = 5*7
8x+16 = 35
8x = 19
x = 2,375
1 5 1
2010-03-09T17:13:24+01:00
A)3x/4=2/5
15x=8 /÷15
x=8/15
b)1,6/4= x/1,6
4x=2,56 /÷4
x=0,64
c) x-1/2=3/4
4x-4=6
4x=10 /÷4
x=2,5
d) 8/5= 7/x+2
8x+16=35
8x=19 /÷8
x=2,375