Kąt ostry rombu ma 60 stopni,a dłuższa przekątna ma 8 cm.Oblicz długość boku tego rombu.


to zadanie znajdziecie w podręczniku do matematyki ,,Matematyka z Plusem'' (niebieski).Na temacie Trójkąty o kątach 90,45,45 oraz 90,30,60(stopni) na stronie 144 zad.8

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:08:14+01:00
8 : 2 = 4
4 : √3 = 4√3/3
4√3 / 3 x 2 = 8√3 / 3
1 5 1
2010-03-09T17:09:45+01:00
A więc
z własnosci trójkatów 60, 30, 90 stopni:
8cm=2a
a=8cm/2
a=4cm
a√3=4√3cm

bokiem rombu jest a√3
a wiec bok rombu ma długość 4√3cm