1.)Pani Ewa kupiła sobie bluzkę,sukienkę,i żakiet.Razem zapłaciła 532zł.Sukienka kosztowała o 67zł więcej niż bluzka , a żakiet 3x więcej niż bluzka.Ile kosztowała bluzka,ile sukienka,ile żakiet ?
2.)Edek jest o 3 lata starszy od Ali , a Ewa 9lat starsza od Edka . Ile lat ma Ala jeśli Edek i Ewa mają razem 29 lat ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:18:59+01:00
1.
532zł-cena za wszystko
x-cena bluzki
x+67zł-cena sukienki
3x-cena żakietu

x+x+67zł+3x=532zł
5x=465zł
x=93zł

x+67zł=160zł
3x=279zł
Odp.sukienka kosztowała 160zł, żakiet 279zł, a BLUZKA 93zł
2.
x-wiek Ali
x+3-wiek Edka
x+3+9-wiek Ewy
29-wiek łączny Edka i Ewy

x+3+x+3+9=29

2x=14
x=7
Odp. Ala ma 7lat
2010-03-09T17:44:53+01:00
1.)
532zł-razem
x- bluzka
x+67zł- sukienka
3x- żakiet

x+x+67+3x=532
5x=465
x=93zł

x+67=160
3x=279
sukienka -160zł, żakiet-279zł, bluzka-93zł
2.)
x-Ala
x+3-Edek
x+3+9-Ewa
29-wiek Edka i Ewy
x+3+x+3+9=29

2x=14
x=7
Ala ma 7lat