Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:16:54+01:00
Dziady było to kiedyś święto. Można powiedzieć nawet, że święto zakazane przez kościół. Odbywało się w dzień zaduszek. Ludzie gromadzili się w kaplicy wraz z guślarzem i potocznie mówiąc przywoływali duchy zmarłych w celu pomocy im (aby dusze dostały się do nieba i przestały błąkać się po ziemi). Z tego co pamiętam było to święto litewskie. A dokładniej zwyczaj ludowy z którym kościoł walczył - nielegalny zwyczaj. A i wyżej wymienione, błąkające się dusze to dusze czyścowe.
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T17:19:23+01:00
Dziady-jest to uroczysty i niezwykły obrzęd na pamiątkę wszystkich zmarłych, obchodzony w Wigilię Wszystkich Świętych w miejscach z dala od ludzkich oczu. W czasie tego obrzędu rozkładano na grobach rozmaite pokarmy specjalnie dla duchów. W formie pokarmów rozdawano również jałmużnę dziadom-żebrakom.
6 3 6