ZASTOSOWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ W ROZWIĄZYWANIU ZADAŃ TEKSTOWYCH!
W dwóch bańkach znajduje się mleko. W pierwszej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. Kiedy z każdej bańki odlejemy po 20 litrów, to w pierwszej pozostanie 3 razy więcej niż w drugiej. Ile mleka było w tych bańkach na początku?

TO NA JUTRO TRZEBA UŁOŻYĆ RÓWNANIE I ROZWIĄZAĆ JE METODĄ PODSTAWIANIA LUB METODĄ PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW!!
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:15:37+01:00
{a=2b
{(a-20)=3(b-20)

{a=2b
{(2b-20)=3(b-20)

{a=2b
{2b-20=3b-60

{a=2b
{-b=-40

{a=2b => 80
{b=40
2010-03-09T17:20:12+01:00
X - pierwsza bańka
y - druga bańka

x=2y
x-20=3(y-20)
podstawiamy x=2y do drugiego równania
x=2y
2y-20=3y-60 (wyliczamy)=> y=40
czyli x=80

można spr:
x=2y
80=2*40 zgadza się i analogicznie z drugim równaniem:)