Odpowiedzi

2010-03-09T17:25:36+01:00
SZTUKA GOTYCKA:
- sklepienie krzyżowo -żebrowe
- werdykalizm (pionowość)
- rozeta (okrągły witraż)
- łuki ostre
- łuki przyorowe

SZTUKA ROMAŃSKA:
- sklepienia kolebkowe
- sklepienia krzyżowe
- panteon
- akwedukty
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:27:40+01:00
Różnice:
-budowle romańskie: łuki półokrągłe
a gotyckie łuki ostre
-budowle romańskie: zazwyczaj niskie
gotyckie: strzeliste, wysokie
-romańskie: mała dekoracyjność
gotyckie: bogactwo form, dekoracyjność
-budowle romańskie: sklepienia kolebkowe i krzyżowe
gotyk: sklepienia krzyżowo żebrowe

podobieństwa:
występują transepty na krzyżowaniu naw
przewaga budowli sakralnych
1 1 1