Odpowiedzi

2010-03-09T17:23:17+01:00
Liście :
- kolce
- liście czepne
- liście pułapkowe
- liście spichrzowe
- igły
- ciernie

funkcje :
fotosynteza
termoregulacja
wymiana gazowa :D
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:45:52+01:00
Liście spichrzowe - magazynują wodę np. u aloesu) lub substancje odżywcze (np. u cebuli i kapusty).
Ciernie - bardzo skutecznie chornią roślinę nie tylko przed utratą wody, ale również przed zwierzętami roślinożernymi.
Liście pułapkowe - umożliwiają chwytanie oraz trawienie drobnych zwierząt, głównie owadów, które są źródłem azotu.
Liście czepne - za ich pomocą roślina przyczepia się do podpór i owija wokół nich.
Liście łuskowate - m.in. okrywają delikatne części wierzchołka pędu

Pozdrawiam!:)
Mam nadzieję, że pomogłam
16 4 16