Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:37:11+01:00
Owady (Insecta), gromada zaliczana do typu stawonogów (Arthropoda), obejmująca ok. 75% wszystkich opisanych dotychczas gatunków zwierząt, łącznie ok. 800 tys. gatunków. Owady charakteryzują się swoistą budową ciała, złożonego ze zróżnicowanej głowy, zaopatrzonej w jedną parę czułków i jedną lub więcej par oczu (oczy proste, oczy złożone), tułowia, na którym znajdują się 3 pary odnóży oraz u gatunków uskrzydlonych skrzydła, i odwłoka.

Rozmiary ciała owadów wahają się od 0,1 mm do ponad 350 mm długości ciała. Układ oddechowy stanowią u owadów tchawki. Układ mięśniowy zbudowany jest z mięśni poprzecznie prążkowanych. Owady występują we wszystkich środowiskach na całej kuli ziemskiej. Pożywienie owadów stanowią wszelkie substancje organiczne.
wady są ważnym składnikiem pokarmowym licznych gatunków zwierząt, mają ogromne znaczenie w przyrodzie. Liczne gatunki są pożyteczne, inne są szkodnikami i pasożytami. Owady są także roznosicielami wielu chorób. Gromada owadów dzieli się na dwie podgromady: owady bezskrzydłe (Apterygota) oraz owady uskrzydlone (Pterygota).
2010-03-09T17:38:04+01:00
Mają różne aparaty gębowe;
- liżący
- gryzący
-ssący
-kłująco-ssący
są osłonięte chitynowym naskurkiem.
owady są roślinożerne, drapieżne i wszystkożerne.
Duża część z nich to pasożyty.

występują u nić 2 rodzaje przemian
-zupełna(gdy larwa ni jest podobna do osobnika dorosł.)
- niezupełna ( na odwrót)
Posiadają stawy w nogach czyli należą do stawonogów.
Mają:
-3 pary odnóży
-1 pare czułek
-2 lub 1 para skrzydeł(2-ga ochronna)
- 1 pare oczu, złożoną(wiele elementów, które dają 1 obraz)
- tchawki (wymiana azowa)
2010-03-09T17:44:42+01:00

ich ciało składa się z głowy ,tułowia i odwłoka.na głowie jest 1para czułków które odpowiadają za wech i dotyk ,oczy i aparat gębowy
-wyróżniamy 3 rodzaje aparatów gembowych:
-sacy (motyl)
-kująco sacy (komar)
-gryzacy (chrzaszcz majowy)
3 pary odnuży krocznych
najczęściej mają skszydła
rozmnażaja się pluciowo