Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:35:33+01:00
R=1/2d
12=d
d=a√2
12=a√2 :√2
6√2=a
13 1 13
2010-03-09T17:37:57+01:00
Promien okręgu równy 6cm odpowiada połowie przekątnej kwadratu.
przyjmując że długość kwadratu to 'a' to z wlasnosci kwadratu wynika ze jego przekątna bedzie mierzyc a√2.
Możemy więc ułożyć równanie krzyżowe, że:

a√2 do a jest jak
2*6cm do a cm czyli:

a cm = 2*6cm*a / a√2
a cm = 12cm a / a√2 gdzie wyrazy 'a'sie redukuja do zera
a cm = 12cm / a√2 teraz należy się pozybyć niewymierności z mianownika, czyli:
a cm = 12cm / √2 * √2/√2
a cm = 12√2/2
a cm = 6√2
a = 6√2 cm


znak '/' w moich obliczeniach oznacza kreske ułamkowa, w razie niejasności w zapisie prosze pytac, wysyłając wiadomośc.
Pozdrawiam !
51 2 51