Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-22T19:36:26+02:00
X+x+24°=156°
2x=156°-24°
2x=132° [/:2]
x=66°

66°+24°=90°

spr. 66°+90=156°

Odp. Miary tych kątów wynoszą 66° i 90°.
2009-10-22T19:36:33+02:00
1 kat=132stopnie
2 kat=24stopnie
156-24=132
2009-10-22T19:38:58+02:00
Suma to 156
kąty to: x i x+ 24
x -jeden kąt
x+24 - drugi kąt


x+ x+24=156
2x= 156-24
2x= 132 /:2
x=66

66+24= 90

Sprawdzenie: 90+66 = 156