Połącz nazwy środków z wersami , które zawierają ich przykłady:

LIS ŚCIEŻKĘ OMIATA PŁOMIENNĄ KITĄ
JEŻYN SĄ GRONA CZARNE JAK NOCE
OTWIERAM ZŁOTĄ FURTKĘ SNU
które z wersów jest porównaniem??
które epitetem??
a które przenośnią
zad.2 ;)

wyjaśni jednym zdaniem znaczenie słów : otwiewram złotą furtkę snu.


proszę o szybką i sensowną odpowiedź ;)


pozdro ;)


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:29:43+01:00
PORÓWNANIE - drugi wers (widac, bo jest w nim słówko "jak")
EPITET - pierwszy wers (płomienna kita)
PRZENOŚNIA - trzeci wers


"Otwieram złotą furtkę snu"
Zaczynam śnić. / Zasypiam.
3 5 3
2010-03-09T17:33:23+01:00
Porównanie to :JEŻYN SĄ GRONA CZARNE JAK NOCE
epitet:LIS ŚCIEŻKĘ OMIATA PŁOMIENNĄ KITĄ
przenośnia:OTWIERAM ZŁOTĄ FURTKĘ SNU
OTWIERAM ZŁOTĄ FURTKĘ SNU-śnić
3 5 3