Odpowiedzi

2010-03-09T17:36:41+01:00
Pieniądze są potrzebne człowiekowi ,aby mieć z czego żyć.Dzięki temu człowiek ma coś wzamian za pieniądze np.pokarm,mieszkanie,samochód itp.Są one bardzo dużo warte nawet ludzkie życie.Ale trzeba też pamiętać że pieniądze to nie wszystko.


myślę że pomogłam ;p
licze na naj;)
4 1 4
2010-03-09T17:36:54+01:00

Od stanu gospodarki, czyli zdolności produkcyjnej kraju i popytu na dobra.
Również od popytu/podazy na tą walute przy wymianie zagranicznej (handel,
inwestycje), a więc od popytu na dobra w wymianie zagranicznej.

Prosty przykład: w kraju produkuje sie 100 jabłek, jest 100 talarów w
obiegu. Za jednego talata można kupić jedno jabłko. Taka jest wartość
talara. Widać, że zwiększenie ilości pieniądza niewiele da, bo dalej
(uproszczenie) będzie produkować się 100 jabłek, tyle, że na jednego talara
już nie będzie przypadać jedno jabłko a mniej - inflacja.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:49:51+01:00
Pieniądz ma wartość symboliczną. Ustaliliśmy sobie wartość tego papierka i funkcjonujemy w tym systemie. Jest oparciem dla funkcjonowania handlu oraz światowej gospodarki.

Posiadanie pieniędzy daje nam możliwość kupowania nowych rzeczy i dzięki nim możemy żyć. Ich posiadanie świadczy o tym że osoba je posiadająca może pozwolić na pewien standard życia i nie jest uzależniona od drugiej osoby.
4 4 4