Ile należy zapłacić za:
a) 40dag szynki po 21,45zł za kilogram?
b) 75dag ciastek po 11,20zł za pół kilograma?
c) 35kg rodzynek po 6,50zł za 100g?
d) 3,5kg kiełbasy po 19,98zł za kilogram?
e) 25dag cukierków po 17,85zł za kilogram?

2. a)Piłka kosztuje 34,25zł bez podatku. Podatek wynosi 0,19. Ile muszę zapłacić za piłkę?
b)Książka kosztuje 12,45zł bez podatku. Podatek wynosi 0,19. Ile muszę zapłacić za książkę?

2

Odpowiedzi

2010-03-09T17:32:37+01:00
1a) 21.45*0.45=9.65
b 0.75*22.40=16.80
c 35*65=2275
d 69.93
e 4.46
2a 6.51+34.25=40.75
2b 2.37+12.45= 14.82
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T17:36:56+01:00
1.
a). 0,40 *21,45 = 8,58 zł
b 11, 20 + (0,5 *11,20) = 11,20+5,60=16,80 zł
c 35kg=3500g
3500*6,50=22750 zł
d 3,5*19,98= 69,93 zł
e 0,25*17,85= 4,46 zł

2.
a 0,19*34,25=6,50
34,25+6,50=40,75 zł
b 0,19*12,45=2,36 zł
12,45+2,36=14,81 zl
1 5 1