Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:35:12+01:00
D = 2 - przekątna kwadratu
d = a√2
2 = a√2 |*√2
2√2 = 2a |:2
a = √2 - bok kwadratu

Pk - pole kwadratu
Pk = a*a
Pk = √2 * √2 = 2

Pt - pole trójkąta równobocznego
Pt = 0,25 *a * a * √3
Pt = 0,25 * √2 * √2 * √3
Pt = 0,25 * 2 * √3
Pt = 0,5√3

Po - pole ośmiokąta
Po = Pk + 4Pt
Po = 2 + 4*0,5√3 = 2 + 2√3

Pole ośmiokąta jest równe 2+2√3 j²
2010-03-09T17:35:39+01:00
D=2
a=#2
Pc=[(a^2#3)/4]*2+a^2
Pc=(#3+2)cm^2

#2-pierwiastek drugiego stopnia z dwóch
^2-liczba podniesiona do potęgi drugiej