W dwóch słojach jest razem 7, litra miodu. W jednym z nich jest o 2,2 litra więcej niż w drugim. Która odpowiedź zawiera informację o tym, ile litrów miodu jest w każdym ze słoi?
Ile? (wybierz prawidłową odpowiedź i zapisz obliczenia).

a) 4,9 litra i 2,7 litra
b) 3,7 litra i 5,9 litra
c) 4,8 litra i 2,6 litra
d) 2,8 litra i ,6 litra

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:35:35+01:00
W dwóch słojach jest razem 7, litra miodu. W jednym z nich jest o 2,2 litra więcej niż w drugim. Która odpowiedź zawiera informację o tym, ile litrów miodu jest w każdym ze słoi?

x - ilosc litrow w w sloju pierwszym
x + 2,2 - ilosc litrow w sloju drugim

x + x+ 2,2 = 7
2x = 4,8
x = 2,4 litra w pierwszym i 4,6 litra w drugim, wiec zadna z odpowiedzi ;)
2010-03-09T17:35:48+01:00
(7-2,2):2=4,8:2=2,4
2,4×2=4,8

w 1 jest 2,4, a w drugim jest 4,8 litra miodu
odp. żadna nie jest właściwa, lub tam w zadaniu po przecinku powinno coś jeszcze być
2 5 2