1. Oblicz, jakim procentem liczby 215 jest podana liczba.
a)86
b)129
c)270,9

2. Telewizor kosztował 2 400 zł i jego cenę podwyższono o 120zł. O ile procent podwyższono cenę tego telewizora?

3. Cenę płyty obniżono z 32 zł na 27,20 zł. O ile procent obniżono cenę płyty?

4. W stopie jest 45g czystego srebra i 15g innych metali. ile procent srebra zawiera stop?

Proszę o szybkie rozwiązanie, bo to na jutro (;
Dzięki.. i pozdrawiam ;* za najlepsze dam naj ;**

2

Odpowiedzi

2010-03-09T17:38:49+01:00
1. Oblicz, jakim procentem liczby 215 jest podana liczba.
a)86 = 40%
b)129 = 60%
c)270,9 = 126%
2. Telewizor kosztował 2 400 zł i jego cenę podwyższono o 120zł. O ile procent podwyższono cenę tego telewizora?
120/2400 * 100% = 5%
3. Cenę płyty obniżono z 32 zł na 27,20 zł. O ile procent obniżono cenę płyty?
27,2/32 * 100%= 85%
100%-85%=15%
4. W stopie jest 45g czystego srebra i 15g innych metali. ile procent srebra zawiera stop?

45+15=60
45/60 *100% = 75%
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:50:35+01:00
1. a) 215-100%
86-x%
-------------
x=86*100:215=40%

b) 215-100%
129-x%
-----------
x=129*100:215=60%

c) 215-100%
270,9-x%
-------------
x=270,9*100:215=126%

Odp.:a)40%,b)60%,c)126%

2. 2 400 zł-100%
120 zł-x%
---------------
x=120*100:2 400=5%

100%-5%=95%

Odp.: Podwyższono cenę o 95 %.

3. 32 zł-100%
27,20 zł-x%
-------------
x=27,20*100:32=85%

100%-85%=15%

Odp.: Obniżono cenę o 15%.

4. 45g+15g
60g-100%
45g-x%
-----------------
45*100:60=75%

Odp.: W stopie jest 75% srebra.
40 4 40
Źle robisz pod koniec np 100%-5%=95% z zadania 2 WTF?!?!?!!?! 100%=2400zl a 95%=120zl???!?!?!?!