Proszę o szybką pomoc. Zadanie wydaję się łatwe, ale dla tych, którzy rozumieją matematykę no to akurat nie ja ;)
A więc przejdźmy do zadania:
Oblicz:
a)
Wymiary prostopadłościanu: 2cmx2cmx5cm
Pole powierzchni prostopadłościanu: ??? - tu trzeba obliczyć.
Objętość prostopadłościanu:??? - tu trzeba obliczyć.

b)
Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10 CM - zauważmy, że w tym przykładzie występują różne jednostki.
Pole powierzchni prostopadłościanu: ???- trzeba obliczyć.
Objętość prostopadłościanu: ???- trzeba obliczyć.

Jeżeli ktoś zechciałby mi pomóc to prosiłabym jeszcze o wyjaśnienie jak to wykonuje ;)
Z góry dzięki.

3

Odpowiedzi

2010-03-09T17:41:08+01:00
Obijetosc prostopadloscianu to a*b*c w tym przypadku 2*2*5=20
pole 2ab*2ac+2bc= 2*2*2+2*2*5+2*2*5= 8+20+20=48

b
10cm =0.1m

objetosc 10*10*0.1=10
pole 2*10*10+2*10*0.1+2*10*0.1= 200+2+2=204
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:43:02+01:00
Oblicz:
a)
Wymiary prostopadłościanu: 2cmx2cmx5cm
Pole powierzchni prostopadłościanu: ??? -
podany prostopadloscian ma w podstawie kwadrat o bokach 2x2,
a wiec jego pole powierzchni policzymy dodajac do siebie 2 pola podstawy (dwa takie same kwadraty mamy na dole i na gorze) oraz 4 pola ścian (pole sciany lawto policzyc bo to prostokaty o wymiarach w tym przypadku 2x5)
a wiec
Pc= 2Pp + 4Ps
[powierzchnia calkoowita = 2 pola podstawy + 4 pola scian]]
Pc = 2* 2 * 2 + 4 * 2 *5 = 8 + 40 = 48 cm²
Objętość prostopadłościanu:??? -
Objetosc to natomiast pomnozenie pola podstawy razy wysokosc [czyli mnozymy 3 wartosci ktore mamy podane]
V = 2*2*5 = 20 cm³

b)
Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10 CM - zauważmy, że w tym przykładzie występują różne jednostki.
Pole powierzchni prostopadłościanu: ???
i znow tak samo
Pc = 2*Pp + 4*Ps
10cm = 0,1m
Pc = 2*1*1 + 4*1*0,1 = 2 + 0,4 = 2,4 m²
Objętość prostopadłościanu:
V = 1*1*0,1 = 0,1m³
4 4 4
2010-03-09T17:44:04+01:00
Pp=2*2=4
pb=4*5=20
pc=20*4=80cm

v- 4*5=20cm
b
Pp=1*1=1
Pb=1*1=1
Pc=1+1=2cm

v=1*1=1cm


Nie wiem czy dobrze
2 2 2