Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T19:41:14+02:00
Jesli dana liczba jest w nawiasie po przecinku to znaczy że jest w tak zwanym okresie i nigdy się nie kończy oznacza to że np. 1,(7)+0,(27)=
1,(7) jak byś chciała napisac bez nawiasu wyglądało by to tak 1,777777777777777777777777777777777777777 itd
0,(27) tak 0,27272727272727272727 itd

zatem obliczam

1,(7)+0,(27)=1,34 (około) gdy coś jest w okresie nigdy nie da się tego podac w dokładnym wyniku
2009-10-22T19:41:29+02:00
Jest to proste wystarczy tylko zrozumieć.
liczba jeden jest liczbą naturalną,liczba w nawiasie jest również liczbą naturalną ale w okresie.

Osobno dodajemy liczby przed nawiasem, a osobno liczby w nawiasie,w tym przypadku będzie to wyglądało tak:
1,(7)+0,(27)=1,(34)