O przykazaniach kościelnych:

1)podaj trzy przykłady prac niekoniecznych
2)dwa przykłady realizacji piątego przykazania
3)wymień 2 dni w roku, w których obowiązuje post ścisły
4)dwa przykłady zawodów służebnych (przykazanie 1.)

dzięki ;**

3

Odpowiedzi

2010-03-09T17:52:12+01:00
1. praca niekonieczna to pielęgnowanie ogrodu w niedzielę, mycie okien lub innych pomieszczeń w domu, praca w sklepie spozywczym.
2. Piąte przykazanie boze to nie zabijach. Przykłady realizowane to :
- gdy żona cie zdradziła z męzczyzną to powstrzymanie się przed zrobieniem krzywdy tamteemu męzczyźnie.
- gdy ktoś zrboił ci jakąś krzywdę to nie rób mu nic, spróbuj z tą osobą pogadać itd.
3. Ścisły post obowiązuje w Popielec i Wileki Piątek.
4. Nie wiem ;p
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T17:58:48+01:00
1) sprzątanie,pranie,handel, prace domowe
2) wspieranie Kościoła przez ofiary pieniężne, pomoc w pracach restauracyjnych Kościoła, pomoc w formie materialnej np. materiały budowlane do renowacji budynku Kościoła, pomoc przy pracach remontowych, ozdabianie ołtarza itp
3) Środa Popielcowa i Wielki Piątek
4) Zawody służebne-zawody służące ludziom np. pielęgniarka,nauczyciel,lekarz
1 5 1
2010-03-09T18:18:19+01:00
1. gra na komputerze , oglądanie telewizji,
3. popielec
4. ksiądz zakonnik lub zakonnica
1 4 1