Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:44:56+01:00
Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą odpowiedź otrzymywał 5 punktów a za każdą złą odejmowano mu 2 punty. Ile zrobił dobrze zadań.

dobra odpowiedź-x
zła odpowiedź-15-x

5*x-2/(54-x)=54
5x*30+2x=54
7x=84 |/7
x=12

odpowiedź:Dobrych zadań 12, a złych 3.:)
2010-03-09T17:45:44+01:00
X-ilosc odpowiedzi prawidłowych
15-x - ilosc odpowiedzi pozostalych zadan

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54/+30
7x=84/:7
x12


odp.szymon rozwiazal poprawnie 12 zadan.