Odpowiedzi

2010-03-09T17:46:41+01:00
W feudalizmie najważniejsza była hierarchia, osoba na szczycie "drabiny" feudalnej rządzi osobą niżej;

-król
-biskupi
-możnowładcy
-rycerze
-mieszczanie
-chłopi
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:50:52+01:00
Feudalizm (śrdw. łac. feudum – prawo do rzeczy cudzej, lenno) – ustrój społeczno-polityczno-ekonomiczny, który opierał się na zależności ziemskiej. Chłop podlegał właścicielowi ziemskiemu, ponieważ użytkował ziemię, która należała formalnie do właściciela ziemskiego. Właściciel ziemski mógł podlegać innemu właścicielowi z tego samego powodu (np. zależność księcia wobec króla).
2 5 2