Odpowiedzi

2010-03-09T17:58:42+01:00
Im wyżej, temperatura obniża się około o 0,5⁰C na 100 metrów.
Różnica między Zakopanem, a Rysami wynosi 1599m.
Rożnica między temperaturami wyniesie około 8°C, więc na szczycie będzie około 10°C.

1599:100*0,5=7,9995 czyli w przybliżeniu różnica temperatur wyniesie 8°
2010-03-09T17:58:45+01:00
Rysy - 2500 m n.p.m.
Zakopane - 900 m n.p.m.

2500 - 900 = 1600

100 m - 0,5 stopnia Celsjusza
1600 m - x stopni Celsjusza

x = 1600m * 0,5 / 100m = 8 stopni Celsjusza

18 stopni Celsjusza - 8 stopni Celsjusza = 10 stopni Celsjusza

odp.: Na szczycie Rysów jest 10 stopni Celsjusza. :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:04:42+01:00
2499 m n.p.m. - 900 m n.p.m. = 1599 m n.p.m.

Co 100 metrów temperatura spada o 0,6 stopnia C

1599 m n.p.m. : 100 = 15,99

15,99 * 0,6 = 9,594

18 - 9,594 = -8,406 w przybliżeniu -8 stopni C

Na Rysach jest -8 stopni C
2 5 2