Odpowiedzi

2010-03-09T17:53:35+01:00
Obraz namalowany przez Leonarda da Vinci. To obraz olejny namalowany na drwienie topoli. Ciemne i chłodne barwy, dominuje zieleń. Na pierwszym planie Mona, w tle las. Kompozycja jest statyczna, otwarta.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:59:33+01:00
"Mona Lisa" rok powstania ok 1503- 1506. Przedstawia żonę urzędnika Toskanii. Postać tej kobiety stanowi pierwszy plan.Twarz ładna, zwrócona do widza; spokojne spojrzenie.Włosy kobiety są długie, proste i ciemne, opadające na ramiona. Suknia prosta,dzięki niej widać kobiece kształty ciała.Na drugim planie kręte drogi w tle sugerują zawiłość natury kobiecej. Cały obraz malowany jest techniką zadymioną,