Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:52:27+01:00
Maria Stanisława Konopnicka z domu Wasiłowska urodziła się 23 maja 1842 w Suwałkach zmarła zaś 8 października 1910we Lwowie. Była polską poetką i nowelistką okresu realizmu, krytykiem literackim, publicystką, tłumaczką i działaczką na rzecz praw kobiet.

Jej dzieła:
Zbiór nowel
* Cztery nowele (1888)
* Moi znajomi (1890)
* Dym
* Na drodze
* Nowele
* Ludzie i rzeczy
* Na normandzkim brzegu
* Mendel Gdański
* Miłosierdzie gminy
* Nasza szkapa

Dla dzieci
* Śpiewnik dla dzieci
* O Janku Wędrowniczku (1893)[5]
* O krasnoludkach i sierotce Marysi (1896)[5]
* Na jagody (1903)
* Nasza szkapa

Zbiory wierszy
* Śpiewnik historyczny (1904)

Wiersze (wybór)
* Zimowy poranek (1870)
* Kaliszowi (1888 i 1907)
* Memu miastu (1897)
* Rota (1908)
* Stefek Burczymucha
* Wolny najmita
* W poranek
* Tęsknota
* Noc
* Kubek

Poematy
* Pan Balcer w Brazylii (1910)

Przekłady
* poezje Heinricha Heinego
* Edmondo De Amicis Serce
* Edmond Rostand Cyrano de Bergerac (współprzekład)



2010-03-09T18:55:58+01:00
Maria Konopnicka pisze z tego co wiadome książki dla młodszych .
Te książki zawierają elementy fantastyczne ponieważ człowiek w wieku młodszym od 13 ma wyobraźnie . Utwory Mari K .
zaciekawiają młodszych . Te Historie zawierają wydarzenia z życia
, w tym także są rymowane wiersze z historii polski , oraz różnorodne fantastyczne powieści .