1.
Samolot po starcie wznosi sie pod kątem 30st. do pasa startowego.Jak długa musi być droga wznoszenia aby samolot znalazł sie na wysokości 2m.

2.
Na placu zabaw ustawiono zjeżdzalnię o długosci slizgu 2,5m. W jakiego odległości od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje sie koniec ślizgu jeśli drabinka ma wysokośc 1,5m ?

prosze o obliczenie.
;**

3

Odpowiedzi

2010-03-09T18:00:55+01:00
1.
2/a = sin 30 stopni
a =2 / sin 30 stopni
a = 2 / 0.5
a = 2*2 = 4
droga wznoszenia wynosi 4 km


zad2.
z zastosowaniem twierdzenia pitagorasa
z trójkąta prostokątnego
a²+b²=c²
c=2,5
a=1,5
b=?

b²=c²-a²

b²=6,25 - 2,25
b²=4
b=2
koniec ślizgu znajduje sie 2 m od drabinki
2010-03-09T18:01:57+01:00
Zad.1]
z własnościi kata 30⁰ wynika że droga wznoszenia się =2h=2×2m=4m
zaś droga przejechana to 4√3:2=2√3= około 3,46 i to chyba musi być wszystko w km
zad.2]
z pitagorasa
x²=2,5²-1,5²
x²=6,25--2,25
x²=4
x=2m
w odległość 2m od drabinki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:07:44+01:00
Rozwiązanie w załączeniu ;)