Odpowiedzi

2009-10-22T19:44:23+02:00
Ukrytym sensem, jest przywołanie Kaina do pokory, za to co zrobił, i uświadomienie mu że popełnił grzech cięzki.
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T21:55:38+02:00
Ukryty sens apelu jest niepokojem sumienia. Nawet wielki grzesznik, przez swe sumienie, może nawiązać kontakt z Bogiem. Bóg ostrzega człowieka przed popełnieniem tej najstraszliwszej zbrodni. Nie można odbierać nikomu życia, by nie znaleźć się w sytuacji Kaina i nie usłyszeć z ust Boga pytania: "Gdzie jest twój brat, Abel?" - to jest przenośne, aktualne w każdych czasach znaczenie tej przypowieści. Każdy powinien być odpowiedzialny za drugiego człowieka.
35 2 35