Odpowiedzi

2010-03-09T18:02:34+01:00
Patriotyzm- miłość do ojczyzny, umiłowanie własnego narodu objawiajace się oddaniem i poświęceniem oraz gotowością do poniesienia dla nich ofiar

utwór patriotyczny, to utwór wyrażający miłość do ojczyzny, szacunek do niej i oddanie
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:02:43+01:00
1. silne przywiązanie, miłość, najczęściej do ojczyzny, poczucie więzi społecznej oraz chęć, gotowość poświęcenia się dla własnego narodu, przy jednoczesnym poszanowaniu innych narodów i ich praw, kultur

2. Utwór wychwalający naród, w którym ojczyzna znajduje się na pierwszym miejscu,a osoby w nim występujące robią wszystko, by w narodzie panowała zgoda, pokój i szczęście. Patrioci w takich utworach najczęściej walczą o wolność kraju, często ryzykując własnym życiem.
4 3 4
2010-03-09T18:05:03+01:00
Patriotyzm [łac. < gr.], postawa łącząca przywiązanie i miłość do ojczyzny oraz solidarność z własnym narodem — z szacunkiem
utwór patriotyczny w swojej treści ukazuje szacunek do ojczyzny i społeczenstwa w nim żyjącego. Jego fabula moze mieć miejsce podczas ważnego wydarzenia historycznego i ukazuje, milośc do ojczyzny i wiarę w nią.
3 3 3