Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:07:32+01:00
X-cena namiotu
60%x=0,6x-dał bolek

x-0,6x=0,4x= pozostała kwota
40% z 0,4x=0,4×0,4x=0,16x dał lolek

x-(0,6x+0,16x)=x-0,76x=0,24x
0,24x=30zł
x=30:0,24
x=125zł kosztował namiot
2010-03-09T18:09:20+01:00
Bolek, lolek i tola zbierali pieniadzze na zakup namiotu. bolek dał 60% potrzebnej kwoty, lolek dał 40% pozostałej czesci. tola dołozyła brakujące 30zł. ile kosztował namiot?
x - cena namiotu
6/10 x - tyle dal bolek
4/10 * (1-6/10)x - tyle dal lolek
30 - tyle dala tola

x = 6/10x + 4/10 * 4/10x + 30
x = 60/100x + 16/100x + 30
x = 76/100x +30
100/100x - 76/100x = 30
24/100x = 30
x = 125