ZADANIA MAJĄ BYĆ Z WYPISANYMI DANYMI, OBLICZENIAMI ORAZ ODPOWIEDZIAMI.

1. a) zmieszano 2 kg grochu z 8 kg kapusty. Ajki % stanowi groch w tej mieszance?
b) Do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru. Jaki % stanowi cukier w otrzymanym syropie?
c) Pewien chemik wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?

2

Odpowiedzi

2009-10-22T20:20:14+02:00
Masa roztworu=2kg +8kg= 10 kg
groch w mieszance: 2/10 razy 100%= 20% - tyle stanowi groch
2. masa roztworu= 3,5 kg +0,5kg=4kg
cukier w syropie: 0,5kg/4kg razy 100%= 12,5 % - tyle stanowi cukier w syropie
3. masa rzotworu= 0,3kg+2,2kg=2,5kg
steżenie kwasu: 0,3/2,5kg razy 100%= 12% :DDD

dane chyba sobie sam wypiszesz :d
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T20:44:26+02:00
A)
2kg+8kg = 10kg
2/10 = 1/5
1/5 x 100% = 20%
2kg grochu w mieszance to 20%
b)
3,5kg + 0,5kg = 4kg
0,5/4 = 1/8
1/8 x100%= 12,5%
Cukier stanowi 12,5% w syropie.
c)
0,3kg + 2,2kg = 2,5kg
0,3kg/2,5kg x 100% = 12%
Stężenie procentowe kwasu to 12%.