A) Ile jedynek należy użyć aby ponumerować wszystkie strony ksiązki począwszy od numeru 6 a skączywszy na numerze 122???

b)Sławek i tata złowili dwa sandacze. Sandacz sławka ważył o 1,26 kg więcej niż ryba złowiona przez tatą. Razem ryby ważyły 8 kg. ile ważył sartacz taty??

proszę pomóżcie ;8

3

Odpowiedzi

2010-03-09T18:33:47+01:00
A)naliczyłam 31 xD

b) x- waga ryby taty Sławka
x + x+1,26 = 8
2x = 8 - 1,26
2x = 6,74 / :2
x= 3,37 kg - waga ryby taty Sławka.
2010-03-09T18:34:21+01:00
B)
sandacz Sławka : o 1,26 kg cięższy
sandacz taty :
razem : 8 kg
obliczenia:
8 kg- 1,26 kg=6,74 kg (tyle by ważyły razem gdyby były takie same)
6,74 kg:2 = 3,37 kg(gdyby były takie same )(jeden sandacz)

3,37 kg-1,26 kg= 2,11 kg
Odp:Sandacz taty waży 2,11 kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:42:43+01:00
A)

20 do 99 numerujemy normalnie czyli 8 ;) jedynek musimy zużyć
i to będzie 21, 31, 41, 51, 61, 71, 81, 91,
pozostałe czyli w tych w których jest tylko 1 jedynka ale jest na początku jest ich 18 ;)
10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 100, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 120
i te w których są podwójne jest ich 28 bo 14 ∧ 2 = 28 ;)
11, 101, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 116, 117, 118, 119, 121;
dodajemy je do siebie 8 + 18 + 28 = 54 <--- wynik ;)

b)

Sławek - S
Tata - T
i robimy tak:
8 : 2 = 4
razem ile ryby ważą^
teraz tak:
1,26 : 2 = 0,63
tyle o ile S złapał większego sandacza ^
T jakiego złapał:
4 - 0,63 = 3,37 <--- wynik ;)

2 4 2