Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:36:52+01:00
Azja – 44,4 mln km2,
Himalaje
Mount Everest
Wyżyna środkowo-syberyjska
Nizina zachodnio-syberyjska
rzeka - Jangcy
Jezioro - Morze Kaspijskie
Afryka – 30,3 mln km2,
Atlas
Kibo
Wyzyna Abisyńska
Nizina Senegalu
rzeka - Nil
Jezioro- wiktorii
Ameryka Północna – 24,2 mln km2,
Kordyliery , szczyt Mc Kinley
Wyżyna : Wielkie Równiny
Nizina Zatokowa
Rzeka : Missisippi z Missourii
Jezioro : Górne , Michigan , Huron , Erie , Ontario

Ameryka Południowa – 17,8 mln km2,
Góry Andy
Szczyt : Aconcagua
Wyżyna Brazylijska
Nizina Orinoko
Rzeka Parana
Jezioro Titicaca
Antarktyda – 13,3 mln km2,
Góry Transarktyczne
MAsyw Vinsona

Europa – 10,5 mln km2,
Alpy
Mont Blanc
Nizina Wschodnio Europejska
Rzeka Wołga
Jezioro Ładoga

Australia z Oceanią – 8,5 mln km2.
Wielkie Góry Wododziałowe
Góra Kościuszki
Wyż, Barkly
Niz. Nullarbor
Rzeka Murray - Darling
Jezioro Eyre
13 4 13
2010-03-09T18:37:56+01:00
Eurazję 55,1 mln km2
Amerykę 42,5 mln km2
Afrykę 30,317 mln km2
Ameryka Północna 24,2 mln km2
Ameryka Południowa 17,8 mln km2
Antarktyda 13,2 mln km2
Australię 7,7 mln km2

Australia
@Góry:
- Wilkie GÓry Wododzialowe
- Górny Błękitne
@Niziny:
- Nullarbor
-Srodkowoaustralijska
@Wyzyny:
- Zachodnioaustralijska
- Brkly
@Rzeki
- Murray
_Darling
@Jeziora
-Torrens
-Eyre
-Mackay

Ameryka Poludniowa
@Gory
- Andy
-Argentyny
-Ekwadoru
@Niziny
- Amazonki
-La Platy
- Orinoko
@ Wyzyny
- Patagońska
- Gujańska
-Brazylijska
@ Rzeki
- Amazonka
- Salado
-Paragwaj
@Jeziora
- Titicaca
- Maracaibo
5 4 5
2010-03-09T18:53:26+01:00
Od najwiekszego do najwiekszego:
1.Azja
2.Ameryka Pn.
3.Afryka
4.Ameryka Pd.
5.Europa
6.Australia

Azja-rzeki: Jangcy, Huang He, Amur, Mekong, Lena, Jenisej, Ob, Indus i Syr-daria. jeziora: Morze Kaspijskie, Jezioro Aralskie, Bajkał, Bałchasz. szczyt: Mount Everest (Czomolungma) gory: Himalaje.wyzyna: Wyżyna Tybetańska,
Największa depresja – Morze Martwe

Ameryka Pn-Najwyższym punktem jest McKinley, anajniższy znajduje się w Dolinie Śmierci. wyzyna; Kolorado, rzeki: Missisipi z Missouri ,jezioro: Górne, Huron, Michigan, Wielkie Jezioro Niedźwiedzie, Wielkie Jezioro Niewolnicze, Erie.

Afryka-Najniższy punkt to depresja jeziora Assal. Najgłębsze jest jezioro Tanganika. rzeka: Nil, szczyt: wulkan Kibo, a największe jezioro to Jezioro Wiktorii.

Ameryka Pd- szczyt: Aconcagua, najdłuższa rzeka: Amazonka, największe jezioro: Maracaibo, najniższy punkt: Salinas Chicas.

Europa-Najwyższym szczytem Europy jest Mont Blanc , od zachodniej Francji, przez Belgię, Holandię aż do Niemiec ciągnie się pas nizin – Niż Środkowoeuropejski, Obszary górzyste i wyżynne znajdują się na Półwyspie Skandynawskim (Góry Skandynawskie), północnej części Wielkiej Brytanii (Góry Kaledońskie), w Europie zachodniej i środkowej (m.in. Masyw Centralny, Góry Świętokrzyskie, Sudety, Ardeny, Harz i in.) a także na wschodnim skrawku kontynentu (Ural).,

Australia- Najwyższy szczyt ; Góra Kościuszki,
2 3 2