Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:24:14+01:00
X krótsza podstawa
x +2 dluższa podstawa
2x długość boku
x + 2x + 2x + x + 2 = 32 6x + 2 = 32 6x = 32 - 2 = 30 x = 30/6 = 5 cm x + 2 = 5 + 2 = 7cm 2x = 2*5 = 10cm

Podstawy mają 5cm i 7cm, a oba boki po 10cm
52 4 52
2010-03-09T18:26:47+01:00
W trapezie równoramiennym o obwodzie 32 cm jedna z podstaw jest o 2 cm krótsza od drugiej i dwa razy krótsza od ramienia. Oblicz długości boków tego trapezu.

{a+b+2*c=32
{a=2+b
{2a=c

{a+b+2*2a=32
{a=2+b
{c=2a

{2+b+b+2*2*(2+b)=32
{a=2+b
{c=2a

{2+b+b+8+4b=32
{a=2+b
{c=2a

{6b=22 => b=22/6=3 2/3
{a=2+b => 5 2/3
{c=2a =>11 1/3

Odp. Długośc boków to 3 2/3, 5 2/3, 11 1/3 oraz 11 1/3.
37 3 37