Bardzo prosze o rozwiazanie
ustal niewiadoma oznacz ja dowolna litera i zapisz podane zdania za pomoca rownan
a)dwie nauczycielki trzynascie dziewczat i kilkunastu chłopcow zajelo w autobusie 33 miejsca
b)za trzy czekolady,ktorych ceny nie pamiętam i za bombonierke,ktora kosztowała 18 zł,zapłaciłam 27,60
c)Ala obliczyła,ze jesli co miesiac będzie wydawać tylko 10 zł z kieszonkowego,to odkładajac resztę,uzbiera w ciągu pięciu miesiecy 75 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:25:36+01:00
X - niewiadoma
a) 2 + 13 + x = 33
Po uproszczeniu :
15 + x = 33
b) 3x + 18 = 27,60
c) 5 * (x - 10) = 75
4 4 4
2010-03-09T18:30:39+01:00
A)2+13+X=33
X=33-15
X=18
B)3X+18=27,60
3X=27,60-18
3X=9,60
X=3,20
2 4 2