Wyrażenia algebraliczne:
zadaniee.:
Przedstaw w najkrotrzej postaci:

1,5x+0,5y-0,75x-0,25y+0,25x=

doprowadź wyrażenie 12x-8y+7x+5y do najprostrzej postaci oblicz jego wartość , gry x=5 i y=7

Pilneee, jak masz tylko 1 lub dugie napsiz też aa jak bedziesz miec 2 dam naj za wsytzko. !

Pilneee .!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:36:32+01:00
1,5x+0,5y-0,75x-0,25y+0,25x=x+0,25y

12x-8y+7x+5y=19x-3y
19x-3y=19*5-3*7=95-21=74

2010-03-09T18:40:06+01:00
1)1,5x+0,5y-0,75x-0,25y+0,25x=1,5x-0,75x+0,25x+0,5y-0,25y=x-0,25y
2)12x-8y+7x+5y=12x+7x-8y+5y=19x-3y
x=5 i y=7
(19*5)-(-3*7)=95+21=116