A) Oblicz pole przekroju osiowego stożka otrzymanego w wyniku obrotu trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 6cm i 9 cm wokół dłuższej przyprostokątnej.

b) Przekrój osiowy stożka to trójkąt równoboczny o polu 9pierwiatek z 3 cm 2.Oblicz wysokość, promnień podstawy i tworzącą stożka!

(potrzebne mi są też obiczenia nie same wyniki)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:56:20+01:00
A)
h = 9 cm
a = 6 cm * 2 = 12 cm
P = 1/2 * a * h
P = 1/2 * 12 * 9
P = 54 cm²

b)
p=9√3m²
h=?
r=?
l=?

najpierw l
p=(l²√3):4
9√3cm²=(l²√3):4 pomnozyć wszystko przez 4
36√3=l²√3 podzielic przez √3
36=l²
l=6cm

r=1/2l=3cm

obliczam h
h=(l√3):2
h=(6cm√3):2
h3√3cm

  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T18:58:39+01:00
A)
h = 9 cm
a = 6 cm * 2 = 12 cm
P = 1/2 * a * h
P = 1/2 * 12 * 9
P = 54 cm²
b)Pp= 9√3
1/4 a²√3=9√3
a=6
r= 1/2 a=3
h=6√3 / 2 =3√3