Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T18:51:58+01:00
X - liczba osób w klasie III a
y - liczba osób w klasie II b

y+x = 45
y = 125%x

125%x+ x=45
1,25x + x=45
2,25x = 45
x = 20
y = 25
w klasie IIa jest 20 osób,
w klasie IIb 25.

Dasz najj
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T18:54:23+01:00
Dane:
x - liczba osób w klasie III a
y - liczba osób w klasie II b
Szukane:
Ilu uczniów liczy każda klasa?
Rozwiązanie:
y+x = 45
y = 125%x
125%x+ x=45
1,25x + x=45
2,25x = 45
x = 20
y = 25
Odp: Klasa IIa liczy 20 uczniów , a klasa IIb 25 uczniów.
1 5 1
2010-03-09T18:55:30+01:00
X- liczba uczniów w klasie IIa
y - liczba uczniów w klasie IIb
45 - liczba osób w klasie IIa i IIb

x+y=45
125%x=y

y+x = 45
y = 125%x
125%x+ x=45
1,25x + x=45
2,25x = 45
x = 20
y = 25
Odp: Klasa IIa liczy 20 uczniów , a klasa IIb 25 uczniów.



1 5 1