Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki x metrów, we wtorki y metrów, a w środy i we soboty po z metrów.W czwartki , piątki i niedziele odpoczywa.Wyruszył 1 czerwca w sobote.Jaką długość miała trasa , którą pokonał do 15 czerwca

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:55:08+01:00
15n+8m inaczej (15*n+8*m)
_________________________
15 dni--- tyle ma czasu
2,6,7,9,13,14,-----w te dni odpoczywa
2 poniedziałki, 2 wtorki, 2 środy i 3 soboty-- tyle ma czasu (kiedy idzie)
2+3=5 (środy i soboty razem, bo wtedy przeszedł po z metrów)

2x+2y+5z (2*x+2*y+5*z)
3 3 3
2010-03-09T18:59:34+01:00
01-cze-10 sobota (z kilometrów)
02-cze-10 niedziela
03-cze-10 poniedziałek (x kilometrów)
04-cze-10 wtorek (y kilometrów)
05-cze-10 środa (z kilometrów)
06-cze-10 czwartek
07-cze-10 piątek
08-cze-10 sobota (z kilometrów)
09-cze-10 niedziela
10-cze-10 poniedziałek (x kilometrów)
11-cze-10 wtorek (y kilometrów)
12-cze-10 środa (z kilometrów)
13-cze-10 czwartek
14-cze-10 piątek
15-cze-10 sobota (z kilometrów)

z+x+y+z+z+x+y+z+z=5z+2x+2y

1 5 1
2010-03-09T19:07:10+01:00
2x- poniedziałek
2y - wtorki
4z -środy i soboty

2x + 2y + 4z

Odp . trasa wyniosła 2x + 2y + 5z

;D

2 1 2