Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T18:56:43+01:00
Sawanna to obszary porośnięte bujną roślinnością trawiastą, wśród której występują rzadkie kępy drzew i krzewów. Brak zwartej roślinności drzewiastej jest spowodowany deficytem opadów w przeważającej części roku na tym obszarze. Suma opadów rocznych waha się od 200 do 500 mm. Występują tu dwie wyraźne pory roku: długa sucha i krótka deszczowa. Dominującym typem roślinności są gatunki zielone z przewagą traw, wśród których wyrastają rzadko rozrzucone akacje i baobaby. Największe obszary sawannowe występują w Afryce, ale formacja ta znajduje się także w Ameryce Południowej i Australii.
37 2 37
2010-03-09T19:00:58+01:00
Pora deszczowa: jest to lato w strefie sawanny, TYLKO wtedy padają gęste i częste deszcze, a Słońce jest bardzo wysoko na niebie. Temperatury powietrza są o wiele niższe. Pora sucha: czyli zima, jest bezdeszczowa. Słoneczna pogoda, bardzo gorąco, niebo jest bezchmurne.
49 3 49