Odpowiedzi

2010-03-09T20:33:38+01:00
Rozwiązanie 19 zadania w załączniku

23
pozwolisz ze już bez rysunku
Ob = 4 * 3 + 4*3√2
Ob = 12 (1+√2)

Pozdrawiam;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T20:58:48+01:00
A)
(6 wyszło nam z wykorzystrania własnosci trójkąta 30,60, 90 stopni)
P= 6(5+8) :2 = (30+48):2=39
b)

x- przyprostokątna (odcinek podstawy) w trójkącie stworzonym od wysokości (h)
x=(9-5):2=2
Pitagoras :
4²=2²+h²
16=4+h² /-4
12=h² /√
2√3=h

P=2√3(5+9):2=14√3
c.)
x- przyprostokątna (odcinek podstawy) w trójkącie stworzonym od wysokości (h)
x=(10√2-4√2):2=3√2
Pitagoras:
(3√2)²+h²=6²
18+h²=36 /-18
h²=18 /√
h=3√2

P= 3√2(10√2+4√2):2=3√2*14√2:2=42

d.)
P=6(3√3+9√3):2=6*12√3:2=36√3

2.Podejrzewam że trzeba w tym zadaniu obliczyć Pole a więc licze::)
a=3 (długość boku 8-kąta)
P=8(a²√3):4
P=8(3²√3):4=8*9√3:4=18√3