Odpowiedzi

2009-10-22T20:11:20+02:00
Porostu nazywamy gatunkami wskaźnikowymi dlatego że np. gdy jesteśmy w lesie i zgubiliśmy drogę ,patrząc na drzewa zaobserwujemy porosty.Rosną tylko na stronę północną,

mam nadzieje że pomogłam:**
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T20:20:20+02:00
Porosty są bardzo dobrym biowskaźnikiem czystości atmosfery. Określając gatunek i kolor porostów można wywnioskować jaki jest stopień zanieczyszczenia atmosfery. Zazwyczaj występują w klimacie wilgotnym.