Zadanie 1. W pewnej klasie uczy się 29 uczniów. Dziewcząt jest o 5 więcej niż chłopców.ile dziewcząt uczy się w tej klasie?

Zadanie 2. Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej. Dwie trzecie tego, co zostało zjadł Piotrek, a Ania zjadła ostatnie 4 śliwki. Ile śliwek było w koszyku?


PLIS!NA..JUTRO!!!:P

dziękuje;**z.góryxD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:13:39+01:00
X - liczba chłopców
x + 5 - liczba dziewcząt

x + x + 5 = 29
2x + 5 = 29
2x = 24
x = 24 : 2
x = 12
x + 5 = 12 + 5
x + 5 = 17

Odp: W tej klasie uczy się 17 dziewcząt.

Zad.2
x - liczba śliwek w koszyku
1/2x - tyle zjadł Andrzej
2/3(x - 1/2x) - tyle zjadł Piotrek x = 24
4 - tyle zjadła Ania

4 = 1/3(x - 1/2x)
2/3(x - 1/2x) = 4 × 2 = 8
x - 1/2x = 4 + 8 = 12
1/2x = 12
x = 12 × 2
x = 24

Odp: W koszyku były 24 śliwki
1 5 1
2010-03-09T19:22:04+01:00
Zad 1
x-liczba chlopcow
x+5-liczba dziewczat
x+x+5=29
2x=24
x=12
x+5=17
odp: w klasie jest 12 chlopcow i 17 dziewczat

zad 2
½x + ⅔x × ½x + 4 =x
½x + ⅓x + 4 = x
3/6x + 2/6x +4 = x tu gdzie masz 3/6 to ułamek trzy szóste
5/6x - x = -4
-1/6x= -4 / ÷(-1/6)
x= -4÷ (-1/6)
x= -4 × -6/1
x= 24/1
x=24
Odp.
W koszyku było 24 jabłka

Na 100% dobrze więc proszę o naj i pozdrawiam :)