Odpowiedzi

2010-03-09T19:09:35+01:00
1. Posiadają przyssawki, które ułatwiają przyczepienie się do ciała gospodarza.
2. Posiadają wole z licznymi uchyłkami, które pozwalają na magazynowanie wyssanej krwi.
3. Wytwarzają hirudynę, która zapobiega krzepnięciu wysysanej krwi.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:29:30+01:00
Ciało pijawek jest spłaszczone grzbietobrzusznie, długości od kilku milimetrów do 20 cm, zwężające się ku końcom, zakończone jedną lub dwiema przyssawkami. Należy zwrócić uwagę, że tylko około połowy ze znanych na świecie ponad 500 gatunków pijawek to zwierzęta krwiopijne a przyssawki w zasadzie nie służą do wysysania krwi. Do ssania pijawki używają silnie umięśnionej gardzieli i przełyku. Przyssawki służą pijawkom do przytwierdzenia się do podłoża a krwiopijnym wyłącznie do wbicia się pod skórę ofiary. Znaczna część pijawek to gatunki pasożytnicze, odżywiające się płynami ustrojowymi swych żywicieli, z reguły kręgowców - pozostałe (większość) to gatunki drapieżne, polujące na rozmaite bezkręgowce. Pijawki pasożytujące na rybach wyrządzają szkody w hodowli rybSą obupłciowe, stosują zaplemnienie krzyżowe przy czym procesy zaplemnienia i zapłodnienia zapobiegające samozapłodnieniu osobnika są skomplikowane. Charakterystyczne w ich rozmnażaniu jest wytwarzanie siodełka i spermatoforów oraz składanie jaj w kokonach. Liczne gatunki pijawek opiekują się potomstwem - dorosłe noszą młode przez pewien czas na brzusznej stronie ciała i pomagają im w zdobywaniu pokarmu. Nie mają układu oddechowego. Tlen z wody lub rzadko powietrze atmosferyczne wchłaniają całą powierzchnią ciała.

Liczę na najjjj ;dddd
10 2 10