Odpowiedzi

2010-03-09T19:06:23+01:00
Ułamki są proste 0,5 to połowa i od tego się wszystko bierze
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:14:30+01:00
To jest proste ^^

jak dzielisz .
i masz dwa ułamki to .. ten drugi ułamek obracasz ;p czyli jak na górze jest 2 a na dole 4 to musisz tak obrócić , ze na górze była 4 a na dole 2 ;)
potem działanie wykonujesz tak jak w mnożeniu ;p
a mnożenie tez jest bardzo łatwe;p
jak masz np. ułamek : jedna druga x trzy czwarte = na górze piszesz 1 x 3 robisz taką kreską pod tym i na dole piszesz : 2 x 4 ;) i możesz sobie to skrócić to też ejst proste ;))
ale skracać musisz dół z górą , a nie dół z dołem , albo góra z góra ;)
np. jak masz te ułamki i na górze jest 1 i 3 a na dole 2 i 4 ;)
to to akurat się nie skróci .. :(
więc mnożysz : jeden razy 3 ;p = 3 ( piszesz na górze ;P ) i potem mnożysz dół ;) 2 x 4 ;p = 8 ( piszesz na dole )
proste ???:P
no to to skracanie polega na tym , ze jest np. liczba :
12 15 12\4 x 15\3
__ x __ = ______ = 12 ( źle widac ;((

5 4 5\1 x 4\1

ta kreska / oznacza skreślenie liczby ;ppna goreze skreśliłąm 12 i 15 ;p
a na dole 5 i 4 ;)
a to sie skraca tak , ze patrzysz czy da sie je podzielić przez siebie ;)

a dodawanie musisz sprowadzić do wspolnego mianowniku ;P
jak czegoś nie rozumiesz to musisz zapytać się swojej pani od matmy ^^
liczę na naj;p
1 5 1